Linkbuilding inzetten

In het afgelopen jaar zijn er maar liefst ruim 78 duizend nieuwe bedrijven geregistreerd bij de Kamer Van Koophandel. Dit betekent super veel nieuwe en leuke bedrijven. Echter, zijn er maar een aantal bedrijven die het volhouden. Een belangrijk onderdeel van het opzetten van een onderneming is linkbuilding. Linkbuilding is een veelgebruikte methode om jouw website hoger in Google te krijgen. Wanneer je linkbuilding op de juiste manier inzet, trek je meer bezoekers naar de website. Via linkbuilding trek je bezoekers uit Duitsland of China, maar ook gewoon uit je eigen land. Het is wel belangrijk om het op de juiste manier in te zetten.

Juiste backlinks

Het hebben van relevante externe links, ook wel blacklinks genoemd, bepaalt voor een groot deel of jouw website goed gevonden wordt. Er zijn drie soorten backlinks; ten eerste natuurlijke links. Deze links worden, zonder dat je dit doorhebt, door iemand anders gelegd. Het gaat hier vaak om een kwalitatieve link die naar de inhoudelijke content van jouw site verwijst. Vervolgens zijn er geïnitieerde links. Deze worden op basis van gerichte linkbuilding activiteiten gerealiseerd. Denk hierbij aan een blogger, die op zijn of haar website naar jouw site verwijst. Ten slotte zijn er ook zelf gerealiseerde links. Deze links voeg je zelf toe op bijvoorbeeld een verzamelsite of forum.

Goede content

De basis voor linkbuilding is goede content op je website. De inhoud van je website moet actueel zijn en van goede kwaliteit. Maak veel gebruik van teksten, afbeeldingen, video’s, producten en downloads. Let er wel op dat deze van goede kwaliteit zijn. Wanneer je de juiste, professionele content op jouw website hebt staan, zal er vanzelf meer gelinkt worden naar je website en ontstaat er een mooi linkprofiel. Dit is de beste manier van het inzetten van linkbuilding. Op deze manier trek je via linkbuilding jouw gewenste bezoeker uit jouw gewenste land, zoals Duitsland, China, Nederland etc.